Univerza v Ljubljani

Fakulteta za šport

Informatika v športu


nosilci:
dr. Filipič Bogdan, izr. prof.

izvajalci:
dr. Ulaga Maja, asist.

 

Učni načrt modula INFORMATIKA

Program: univerzitetni študijski programi Športna vzgoja, Kineziologija, Športno treniranje

Stopnja: 1.

Letnik: 1.

Semester: 1.

Vrsta predmeta: obvezni

Obseg: 60 ur; predavanja 30, vaje 30

Število točk ECTS: 4

Jezik: slovenski

 

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

  •  Pogoj za vključitev v delo je vpis v letnik študija.
  • Pogoj za opravljanje teoretičnega izpita je praktični izpit.

 

Vsebina:

  •  Informatika in informacijska družba
  • Informacije in podatki
  • Zgradba in delovanje računalnika
  • Programi in programiranje
  • Zbirke podatkov
  • Informacijski sistemi in njihova uporaba
  • Varnost in zaščita informacijskih sistemov
  • Računalniška omrežja
  • Informacijski viri
  • Programska orodja za urejanje besedil, delo s preglednicami, pripravo računalniško podprtih predstavitev, urejanje zbirk podatkov
  • Ekspertni in odločitveni sistemi v športu
  • Računalniško podprto skupinsko delo in virtualne skupnosti
  • Priprava multimedijskih predstavitev in sodobna učna tehnologija

 

Literatura:

Osnovna:

  • Gradišar, M. (2003). Uvod v informatiko. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.
  • Ulaga, M. in Kajtna, T. (2013). Učbenik za Informatiko v športu – navodila za navajanje virov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport.
  • Spletna gradiva za predavanja in vaje, zapiski s predavanj.

Dopolnilna:

  • Muir, N. (2013). Windows 8, hitro in jasno. Ljubljana: Pasadena.
  • Šuler, R. in Šuler, A. (2013). Spoznajmo Office 2013. Šempeter pri Gorici: Flamingo.
  • Baloh, P. in Vrečar, P. (2013). Ob praktičnih primerih skozi MS Office 2013. Ljubljana: Svetovanje in založništvo P. Baloh.
  • Battelle, J. (2010). Iskanje: kako so Google in njegovi tekmeci na novo napisali pravila posla in preoblikovali našo kulturo. Ljubljana: Pasadena.
  • Vidmar, T. (2011). Računalniška omrežja z internetnimi storitvami. Ljubljana: Pasadena.

 

Cilji predmeta:

  • študentom predstaviti temeljne koncepte informatike in informacijske družbe, informacijskih sistemov, računalniške strojne in programske opreme, zbirk podatkov in računalniških omrežij
  • študente usposobiti za uporabo sodobnih programskih orodij za obdelavo podatkov in iskanje informacij
  • študentom predstaviti možnosti uporabe informacijske tehnologije v športni vzgoji, treniranju in rekreaciji

 

Predmetno specifične kompetence:

  •  informacijska pismenost
  • usposobljenost za delo s programskimi orodji za urejanje dokumentacije, vodenje evidenc in pripravo računalniško podprtih predstavitev
  • usposobljenost za iskanje informacij in dostopanje do informacijskih virov v knjižnici in preko interneta in elektronskih bibliografskih zbirk
  • usposobljenost za uporabo sodobnih oblik medosebnega in skupinskega elektronskega komuniciranja in sodelovanja
  • poznavanje specifičnih programskih orodij za podporo dela na področjih športne vzgoje, treniranja in rekreacije

 

Predvideni študijski rezultati:

  • znanje in razumevanje: poznavanje in razumevanje temeljnih konceptov informatike in informacijske družbe, informacijskih sistemov, računalniške strojne in programske opreme, zbirk podatkov in računalniških omrežij
  • uporaba informacijske tehnologije pri obdelavi podatkov, komuniciranju in iskanju informacij ter podpori dela strokovnjakov v športni vzgoji, treniranju in rekreaciji
  • refleksija lastnega  razumevanja teorije in izkušenj v praksi, kritično ovrednotenje skladnosti med teoretičnimi načeli in praktičnim ravnanjem
  • prenosljive spretnosti, ki niso vezane le na en predmet: spretnosti uporabe domače in tuje literature in drugih virov, zmožnost kritične presoje pridobljenih informacij, uporaba IKT in drugih didaktičnih pripomočkov, pisno poročanje

  

Metode poučevanja in učenja:

  •  predavanja
  • individualne naloge
  • sodelovalno učenje/poučevanje
  • laboratorijske vaje

 

Načini ocenjevanja:

  • Praktični izpit ocenimo na osnovi izkazanega obvladovanja splošnonamenskih in specifičnih programskih orodij. Ocenjevalna lestvica: opravil  / ni opravil.
  • Teoretični izpit ocenimo glede na dosežen rezultat pri reševanju izpitnih nalog. Ocenjevalna lestvica:  6–10 (pozitivno) oz. 1–5 (negativno).

 

 Učni načrt v pdf obliki.