Management učenja in znanja
Namen predmeta
- Seznaniti slušatelje s teoretičnimi osnovami procesa učenja in njegovo posledico - znanjem.
- Seznaniti študente z vplivom sprememb na uporabnost znanja in z vlogo managerjev v procesu učenja in oblikovanju učeče se organizacije.
- Študentom predstaviti praktične rešitve in jih opozoriti na najpogostejše probleme pri ravnanju z učenjem in znanjem v organizacijah.
Vsebina predmeta
- Dejavniki, ki zahtevajo neprestano učenje
- Učenje kot proces
*Definiranje učenja
*Vrste učenja
*Načini učenja - Znanje kot posledica učenja
*Definicije znanja
*Znanje kot odsev preteklosti
*Vrste znanja
*Uporabnost znanja v kombinaciji s kreativnostjo - Znanje kot lastnina
- Znanje kot intelektualni kapital
*Človekov kapital
*Strukturni kapital
*Relacijski kapital - Ravnanje z znanjem v organizaciji
*Vloga managerjev pri ravnanju z znanjem
*Planiranje učenja v organizaciji
*Organiziranje učenja v organizaciji
*Izvajanje učenja v organizaciji
*Kontroliranje učenja v organizaciji - Oblikovanje učeče se združbe
- Primeri uspešnega ravnanja z učenjem in znanjem
Način dela pri predmetu in način ocenjevanja znanja
Predavanja: 3 ure tedensko
Seminarji: 2 uri tedensko
Delo tekom semestra bo potekalo izključno na projektu. Študenti bodo kot obvezni del predmeta izdelali projektno nalogo vpeljave ravnanja z znanjem v konkretno slovensko podjetje. Projekt bo razdeljen po korakih, tako bodo študenti vsakič najprej poročali o napredku pri izdelavi projektne naloge in oddali pisno poročilo (1 uro), nato pa obravnavali naslednji korak vpeljave skozi praktične primere podjetij (1 uro).
Elektronska klepetalnica: ekvivalent 1 šolski uri seminarjev tedensko
Sodelovanje v klepetalnici bo namenjeno reševanju konkretnih vprašanj. Oblikovali bom izvedbeno skupino (Community of practice), ki bo sodelovala pri reševanju praktičnih problemov in bo tako v pomoč pri izdelavi projektnih nalog. Sodelovanje v klepetalnici bo ocenjeno in upoštevano pri končni oceni kot nagradne točke.
Končna ocena je sestavljena iz: pisni izpit (50 točk),projektna naloga (50 točk); skupaj (100 točk).
Ocenjevalna lestvica: Pozitivni rezultat od 60 - 100 točk; 60 - 68 (zd 6), 69 - 76 (db 7), 77 - 84 (pd 8), 85 - 92 (pdb 9), 93 -100 (odl 10)
Ustni izpit v primeru tretjega ponavljanja.
Študijska in izpitna literatura
- Skupina avtorjev: Ravnanje z znanjem in učenjem v organizacijah. Ljubljana: Ekonomska fakulteta. (Skripta v pripravi)
Dodatna izbrana poglavja iz naslednjih knjig:
- Davenport, T.H., Prusak, L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston: Harvard Business School, 1998. 199 str.
- Senge, P.M. et al.: The Fifth Discipline Fieldbook: Strategies and Tools for Building a Learning Organization. New York: Doubleday, 1994. 593 str.
- Stewart, T.A.: Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations.London: Nicholas Brealey, 1997. 261 str.
- Nonaka, I., Takeuchi, H.: The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford: Oxford University Press, 1995. 284 str.
- Probst, G., Raub S., Romhardt K.: Managing Knowledge: Building Blocks for Success. Chichester: John Wiley & Sons, 1999. 360 str.
*Literatura bo sproti dopolnjena z novejšimi članki in izseki knjig.