Management (zastopanje) športnikov
Namen predmeta
- Študente seznaniti z managementom (zastopanjem) športnikov kot velikim in hitro-rastočim poslom, z vlogami, ki naj bi jih opravljal dober zastopnik, s pravnimi vidiki te problematike v Sloveniji in tujini ter s poslovno etiko kot nujnim spremljevalnim elementom managementa (zastopanja) športnikov.
- Študente naučiti uporabljati in kritično presojati študijsko literaturo na področju managementa (zastopanja) športnikov, tako pridobljeno znanje povezovati z aktualnimi problemi iz prakse ter na ta način študente usposobiti za nadaljnje poglobljeno strokovno in raziskovalno delo na tem področju.
- Študente pripraviti na to, da bodo obravnavane teoretične koncepte in praktične primere dejansko razumeli in znali pridobljeno znanje čim bolje uporabljati v praksi.
Vsebina predmeta
Uvod v zastopanje športnikov
- Razvoj področja
- Zastopanje športnikov kot panoga: konkurenca med zastopniki in boj za športnike
- Izbira zastopnika
- Teorija agentov in konflikt interesov
- Registracija in certifikacija zastopnikov
Vloge zastopnikov športnikov
- Zastopniki kot karierni svetovalci in iskalci zaposlitve
- Zastopniki kot pogajalci
- Zastopniki kot pravni svetovalci
- Zastopniki kot finančni svetovalci
- Zastopniki kot osebni svetovalci in motivatorji
Pravni vidiki zastopanja športnikov
- Pravila in zakonodaja v Sloveniji in v tujini
- Pogodbe med športniki in zastopniki
- Pogodbe med športniki in športnimi klubi
Zastopniki športnikov in poslovna etika
- Pojem in stopnje poslovne etike
- Problematika brezobzirnih zastopnikov 1. Introduction to sports agency
Način dela pri predmetu in način ocenjevanja znanja
Delo poteka v obliki predavanj in seminarjev. Glavne teme so predstavljene na predavanjih, podrobnejša diskusija o izbranih temah pa poteka v okviru seminarjev.
Preverjanje znanja je sestavljeno iz treh delov in vključuje:
- aktivno sodelovanje v razredu (10% končne ocene),
- priprava in ustni zagovor seminarske naloge (30% končne ocene),
- pisni izpit tipa "open book", kar pomeni, da lahko študenti na izpitu uporabljajo dogovorjeno študijsko literaturo (60% končne ocene); pogoj za pristop k pisnemu izpitu je pozitivno ocenjena seminarska naloga.
Ocenjevalna lestvica (pozitivni rezultat od 60 - 100 točk): 60 - 67 (zd 6), 68 - 75 (db 7), 76 - 83 (pd 8), 84 - 91 (pdb 9), 92 -100 (odl 10).
Študijska in izpitna literatura
Obvezna literatura:
- Shropshire Kenneth L., Davis Timothy: The Business of Sports Agents. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2003. 206 str.
Neobvezna literatura:
- Beech John, Chadwick Simon: The Business of Sport Management. Englewood Cliffs: Prentice Hall, 2004. 400 str.
- Shropshire Kenneth L.: Agents of Opportunity: Sports Agents and Corruption in Collegiate Sports. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1990. 181 str. 1